Företag som fotograf

Nu har jag äntligen börjat det sista året på gymnasiet vilket innebär att jag precis ska börja med mitt projektarbete. Efter att länge ha velat hit och dit har jag nu under hela sommaren bestämt mig för en sak som jag ska göra och hur jag ska göra för att göra detta möjligt. Dock är jag inte ännu färdig i mina funderingar hur jag ska gå tillväga utan behöver en mentor som jag kan diskutera med och se hur jag kan genomföra detta. Jag har i alla fall valt att starta ett UF-företag som fotograf. Kommer fotografera lite olika, så som privatpersoner, fotbollslag mm, olika uppdrag åt olika företag osv. Kommer vara ganska billig i början eftersom jag inte har någon erfarenhet av detta. Ska snart göra min egen hemsida där det står priser och jag kommer ha ett portfolie osv. Sedan kommer jag göra en affisch som jag kommer sätta upp på lite olika ställen så folk vet att jag finns.
Det låter väl som en helt ok plan? Särskilt när jag vill jobba med detta senare. Frågan är bara om det kommer fungera i denna lilla stad Kalmar? Det finns ju inte så många här, och inte så många som vill lägga pengar på att bli fotade? Eller vad tror ni?
 
Bild på Anna som jag tog i somras!


Kommentarer
Postat av: Fotograf Kameratrollet

Satsar du att foto mot företag finns det pengar att tjäna. Hör med alla företag runt om i Kalmar om de behöver uppdatera sina bilder på företaget. Men du måste ha något att visa upp först för dem så att de väljer just dig.

2012-09-24 @ 13:40:07
URL: http://kameratrollet.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0