Mitt fina porträttobjektiv

 
Nikkor 85mm F/1,8 D - det objektivet jag älskar näst mest i min samling. Mitt älskade Nikkor 40mm f/2,8 är det inget som slåt! Dock är detta också ganska oslagbart. Det är ganska jättesvårt att få till bra skärpa med detta objektivet, men när man väl får till skärpan så blir bilderna gudomliga. Eftersom det är så svårt att få till skärpan så använder jag det dock inte så jätteofta utan jag använder hellre mitt 40mm f/2,8 som går att använda till i princip allt. Men med detta blir porträttfotografering så mycket bättre och jag bara längtar tills snön är borta så jag kan fota massa fina porträttbilder! (Tycker inte om att fota när det är snö, det är ju bara vitt överallt:( haha)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0