Kollektivskaos

Gårdagen var katastrof här i kollektivet. En ny stackars tjej skulle flytta in i Toves och mitt gamla rum, där en som heter Åsa bor i nu. Då är det alltså så att tjejen som skulle ha flyttat ut dagen innan har åkt till jobbet med nycklar och allting och svarar inte i telefonen, medans Åsa är på jobbet och kommer hem runt 10 på kvällen. Så där sitter den nya tjejen i köket och har inget rum att flytta in i för att hon inte har lämnat in sin nyckel än... Sen när hon alltså inte svarat i telefon på hela dagen bestämmer sig Åsa och jag att åka hem till hennes nya lägenhet och knacka på och säga att vi måste ha nycklarna nu, men nä då får vi reda på att hon är påväg hem till oss utan att ha hört av sig nånting. Så när vi kommer hem strax innan 23 så är hon där och flyttar ut alla sina väskor. Innan detta hände också massa saker, så det har verkligen varit kaos här inne dom senaste dagarna menmen. Nu är allt löst iallafall!
 
Jag försökte ta hand om den nya tjejen så bra det gick iallafall så hon skulle känna sig välkommen även att allt blev skit för henne dom första timmarna. Vi gick genom slottsparken så visade jag henne bogstadsveien som hon skulle till idag och så gick vi till godteslottet och köpte godis, sen satt jag med henne i vardagsrummet hela kvällen så hon inte skulle vara ensam hehe.
 

Gammal bild på mig och killarna i kollektivet när vi åkte kälke på Holmenkollen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0