Oslo i dagsljus

Har ju tidigare lagt upp massa bilder på Oslo i mörker, så jag tänkte att jag kunde gå ut och ta lite bilder på Oslo i dagsljus.
 
Vår ingång inifrån. Dörren rakt fram kommer man ut på vägen och den precis till vänster är dörren upp till vårt kollektiv.
 
Precis utanför vår ingång, man ser ju trikken (spårvagnen) där uppe, där är hållplatsen och det går 2 olika trikklinjer och två olika busslinjer därifrån och tar ju inte ens 30 sekunder att gå dit hemifrån oss, hur gutt som helst!
 
Slottet från trikkhållplatsen
 
Detdär är bland det längsta jag någonsin har fått vänta på en trikk haha. Man blir så bortskämd här, får man vänta i mer än 2 minuter tycker man det typ är jobbigt, medan hemma i Kalmar tycker man det är kort tid att vänta en kvart haha.
 
Tredje huset på högersidan, det som har lite ljusblå nyans, det är där vi bor!
 
Oslo sentralstation/jernbanetorget/byporten
 
Konstverk från operahuset
 
Taget från operahuset
 
Ingången till operahuset
 
Karl Johan, huvudgatan i Oslo
 
Nav - norska arbetsförmedlingen. GRATIS UTSKRIFT AV CV:N!!
 
Wayne's coffee, solli plass - där jag ska på intervju imorgon.
 
KIWI, solli plass - vår favoritaffär! Billigaste maten.
 
Oslos polisstation ;) hehe.
 
USA:s ambassad
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0