Svar på fråga



Svar:
Jag antar att du menar det boendet vi hade på noric Guesthouse? :) ehm det är en ganska svår fråga så jag vet inte riktigt hur jag ska besvara den så det finns risk för att det blir ett ganska flummigt svar ;). Det beror lite på vad du är för en människa, vissa människor tål ju mer än andra hehe. Men första tanken vi hade när vi kom in i vårt rum var "shit vi måste hitta ett nytt boende direkt så vi bara bor här en månad max!!". För det första var hyresvärden för sen mot vad vi hade bestämt, och för det andra så var det sjukt sunkigt boende. Rummen är väldigt små oftast och inte alls bra förvaring osv. Och när vi kom dit var det helt ostädat överallt och vi bara kände att vi inte skulle klara oss månaden ut där ens... Men sedan när vi hade fått upp våra saker, och fått lära känna dom i kollektivet osv, så började man vänja sig liksom. Det kändes okej faktiskt. Ioförsig letade vi lite andra boenden men det var svårt att hitta nåt lika centralt som inte var för dyrt, så vi bodde ändå där i 4 månader. Dock har jag hört att det vi bodde på, på arbins gate, är typ deras fräschaste boende, så jag kan tänka mig att dom andra är riktigt äckliga då hehe. Sen beror det ju givetvis på vilka som bor där också, om dom diskar och plockar undan efter sig osv. Men som slutsats så vill jag väl ändå säga att det nog ändå är ett helt okej förstaboende i Oslo. För då är man ändå på plats och kan leta vidare och gå på visningar och grejer. Dessutom är det ju bara en månads uppsägningstid och ingen deposition på nordic Guesthouse, vilket gör allt mycket enklare! Så jag ångrar ändå inte att vi valde det boendet, för som sagt var det väldigt smidigt sen när vi väl hittat ett nytt boende. Hoppas du tyckte det var ett nyttigt svar, och lycka till med din resa till Oslo! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0