Bislett vs St. Hanshaugen

De tre senaste gångerna jag har jobbat har jag varit på ett ställe som heter St. Hanshaugen. Det är en större Deli de Luca-butik och har större lager osv. På bislett där jag blev anställd är det mycket mindre, och köket ligger precis bakom disken, men frysen precis där också. Så behöver man tex. baka bullar så är det mycket smidigare på Bislett för då kan man bara gå bak och göra det lite snabbt, medan man på det andra stället behöver gå till andra sidan av butiken för att kunna göra bullar, och då får man springa fram och tillbaka så fort det kommer en kund. Dessutom finns det bara wi-fi på Bislett och inte St. Hanshaugen ;). Utöver det tar det ca 25 min att gå till Bislett hemifrån och 35 min till det andra stället. Man kan ta trikk/buss dit, men då måste man åka värsta omvägen, och först åka till jernbanetorget, och sedan byta trikk till Bislett och sen byta till buss till st. Hanshaugen. Det tar nästan en timme så då är det ändå smidigare att gå, även att man knappt orkar det vissa morgnar ;). Är dock på jakt efter en billig cykel, då blir det ju mycket smidigare!
 
Bislett
 
St. Hanshaugen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0