Det blir alltså donken igen

Köpte mig ett nytt linne igår, tänkte att jag kunde unna mig det nu när jag fått ett nytt jobb med högre lön liksom ;). Jösses, jag har inte köpt något klädesplagg sen i januari (det jag köpte i kalmar räknas inte för det fick jag i födelsedagspresent hihi). Innan jag flyttade hit shoppade jag kläder typ hela tiden haha.
 
 
Igår cyklade jag också till mitt kommande jobb, som ligger ca 4km bort från där vi bor, så det tog typ lite mer än 20 min i uppförsbacke och halvt punka på däcken hehe. Och nu kan jag ju då meddela att det alltså är på ett McDonalds jag ska jobba på. Efter en del olika jobb här i Oslo har jag kommit fram till att donken trots allt är en väldigt bra arbetsplats på många sätt. Och att dom hade så pass hög lön här ändå, det trodde jag aldrig! Men när jag kom dit så gick jag in för att se hur det såg ut och så, så kände jag att jag lika gärna kunde presentera mig och säga att jag ska börja jobba där nästa vecka. Då var även restaurangchefen där så jag fick mig en rundtur och vi pratade ganska länge, en knapp timme faktiskt. Hon, samt dom andra som jobbade där då var sjukt trevliga och det verkar som en riktigt bra arbetsplats. Dock är restaurangen vääldigt liten jämfört med vad jag är van vid, men det kanske bara är skönt. Jag är iallafall väldigt spänd över att få börja jobba där på måndag, det kommer nog faktiskt bli riktigt kul! :D
 
Sa även upp mig på Deli idag, och han tog det jättebra. Var väldigt nervös innan men han förstod så det var skönt. Så sista helgen jag jobbar där blir 1 juni, sen blir det bara donken.
 
Och en sak till som är lite roligt: Carro sa igår att hon jag var på intervjun med hade ringt min chef på mitt gamla donken i Kalmar (även att jag uppgett en annan referens hehe), och skulle ställa lite frågor om mig. Och då hade han bara sagt att hon är dum om hon inte anställer mig och att han verkligen rekomenderar mig för att jag är jätteduktig. Då hade hon bara svarat "jaha, då har jag nog inte fler frågor" haha. Så skönt att han sa så om mig :D, kul att höra liksom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0