Frågor

Oj, har fått 4 olika frågor på bara några dygn, kul! :) tänkte svara lite kortfattat på dom i ett inlägg då eftersom vissa av dom var ganska lika.

Om vi börjar med boende:
Jag är så sjukt trött på kollektiv så just nu skulle jag inte rekommendera något kollektiv alls haha. Men ja, nordic guesthouse är trovärdiga och har ett bra system tycker jag. MEN det är väldigt, väldigt sunkigt i deras kollektiv. Dock kan jag tycka att man kan komma direkt från Sverige och flytta in hos dom, eftersom det bara är en månads uppsägningstid och ingen deposition. Då har man liksom en ingång till Oslo och kan börja leta jobb då. Hittar man inget jobb så är det inte hela världen, då betalar man liksom bara två månadshyror och sen flyttar man hem igen. Eller så letar man eget boende och flyttar därifrån efter en månad. Eller så gör man som mig, fastnar i kollektiv och bor där i 8 månader.... Det bästa enligt mig är att komma till Oslo, och sen leta en EGEN lägenhet som man kan dela med sin(a) kompis(ar). Kan bli lite dyrare, men jag önskar att vi hade gjort så! Nu har jag en egen lägenhet för över 10 000 i månaden men trivs som fisken i havet :).

Den andra frågan var om barnehage. Egentligen rekommenderar jag inte jobzone. Kan ha varit att jag jobbade där under en dålig period, men jag fick bara jobba ca 3 dagar i veckan, för dom inte hade fler jobb. Jag har hört att andra bemanningsföretag är bättre, för exempel barnehageassistenten. Och nej, barnehager tar inte bara in folk genom bemanningsföretag, jag har en vännina som fick jobb på en barnehage genom att hon gav dom sitt cv, och hon har aldrig jobbat med barn tidigare :)

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0